måndag 9 februari 2015

När man är pepp som tusan

Alltså, tänk att det räcker med att solen visar sig igen så kommer peppen tillbaks med full kraft igen! Vårkänslorna beter sig som fjärilar i magen och inspirationen är åter på topp. Det är en fantastisk känsla måste jag säga.  Just idag ligger hela mitt fokus på det positiva i mitt liv. Jag ser möjligheter och bortser från eventuella hinder. Jag känner ingen rädsla för vart livet tar mig utan ser mest fram mot vilka äventyr det kommer bjuda mig på. Att lyfta blicken och se vad som händer... Av erfarenhet så vet jag dock att sådan här livseufori inte brukar hålla i sig för evigt, livet har ju en tendens att kvickt plocka ner en på jorden igen, men just idag känns livet alldeles fantastiskt och det tänker jag minsann njuta av ;) 



För övrigt så njuter jag av att vara sportlovsledig tillsammans med lillebror och att få bonustid tillsammans med honom när det egentligen är pappavecka är lycka för mig. Vi har inga direkta planer i veckan förutom att tillbringa massor av kvalitetstid tillsammans. För det bjuder ju sällan vardagen på i några större mått. En vecka med tid  att ta igen det vi missat de senaste veckorna med andra ord. Tiden tillsammans med barnen är så kort och det är bara en tidsfråga innan hans mamma kommer långt ner på prioriteringslistan så det gäller att passa på att njuta av hans sällskap medan tid är. En plan vi har är att vi skall möbla om på vårt rum. Vi delar ju sovrum, jag och lillebror. Inte optimalt om man är 11 snart 12 år, att dela sovrum med sin mamma, men lägenheten är för liten och planlösningen tillåter tyvärr ingen annan lösning. Så vi delar rum ett tag till. Och i veckan skall vi se om vi kan trolla med knäna och se om vi kan få till den bästa möbleringen som rummet och våra möbler tillåter. Något att roa sig med när man är sportlovsledig :)

Kram /Anna

2 kommentarer:

  1. Härligt med sportlov. Det njuter vi också av för fulla muggar!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Har med haft den känslan idag. Varit ute på en lååångpromenad sen satte jag mig nere vid vattnet på en bänk och läste. Sååå himla skönt.
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...