söndag 9 november 2014

Att vara rädd att fastna i myset



Det är nu som inomhustiden börjar på riktigt. Inomhustiden då vi alla går i ide. Då vi jobbar, sover och äter. Vi är bara ute så mycket som nöden kräver. Det är mörkt och det är kallt och allt vi vill är att sitta inne och kura med tända ljus. För min del tycker jag att det är mysigt en vecka eller så, Inte fyra-fem månader... Jag är redan trött på att inte ha ork till mer. 

Som löken på laxen har jag åkt på en riktigt gottig förkylning. Egentligen började jag känna mig hängig redan i början av veckan med skrap i halsen, tungt huvud och ont i kroppen. Men jag hoppades på att om jag var förnuftig och vilade istället för att träna så skulle det ge med sig. Men inte sjutton gjorde det det. Nu är det fullt utbrott med snor som rinner och hals som gör att det är hopplöst att svälja, Inte vad jag hade hoppats på. Efter två veckor på resa utan träning så var jag mer än taggad att komma igång igen i veckan. Men det gick sådär. Det gör nog att det vintermörka känns ännu deppigare än vad det brukar göra. Att jag inte kan träna. Cykla bort till boxen, träffa kompisar och köra skiten ur kroppen. Känna mig stark och energifylld till både kropp och själ. 

Kan inte göra annat än att hålla tummarna att det ger med sig snart så jag kan börja träna igen, Inte sitta och uggla henna i soffan med tända ljus, raggsockar på fötterna och temuggen i handen. Det har jag redan tröttnat på. Dessutom vet jag av erfarenhet att om man sjunker för djupt ner i den där myssoffan kan det var ett helsike att ta sig upp ifrån där igen. Och där vill jag ju inte gärna fastna. Där kan man ju inte leva sitt liv...

Kram kram /Anna

2 kommentarer:

  1. men om man är på väg att bli sjuk, eller redan är det, så kan jag tycka att du förtjänar att hamna i soffan ett tag, du har ju just kommit hem från långresa också, och mött många härliga intryck.

    Du verkar inte vara en sån person som hamnar för djupt ner i soffan ;)

    krya på dig.

    SvaraRadera
  2. Visst är det lätt att fastna i soffan, vi får försöka vara ute på helgerna och få lite dagsljus:) Må så gott kram från Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...