söndag 7 april 2013

Nystädat, fräscht och rent

Så, då var hemmet äntligen rent och fräscht igen. Barnen och jag gjorde ett rejält röj medan pappan åkte iväg och storhandlade och slängde allt skräp till återvinningen. Att vi vände på det och gjorde de roliga sakerna först och tog städningen sist var en riktig hit så det gör vi nog igen. Om det skall städas på lördag förmiddag som det brukar göras här har det en förmåga att dra ut på tiden så det inte hinns med några roligheter. Nej det här var väldigt mycket bättre!


Igår när vi var ute och åkte besökte vi även den underbara butiken på Stora Holm och lillasyster och jag gick och nöp på alla fina grejer innan vi tillslut bestämde oss för att slå till på två fina nya ljusstakar och ett nytt fint kuddfodral till soffan! Vi är väldigt nöjda med våra inköp och det lär inte vara sista gången vi besöker Stora Holms säteri! (Dessutom har de en outlet butik och ja, vi gick bananas även där)

Nu har vi landat i soffan allihopa. Maken sitter och läser, lillebror tittar på tv, lillasyster pluggar och jag skriver till er. Nu njuter vi av den sista stunden på en bra helg och ser fram mot morgondagen. jag har hemmaplugg hela veckan och det ser jag verkligen fram mot. Skall bli kul att vältra sig i skolarbete hemifrån soffan ett par dagar!

Ha en fortsatt fin kväll!

/Anna


6 kommentarer:

  1. Wow, vilka fina prylar ni har köpt. Förstår att ni är nöjda! Kram

    SvaraRadera
  2. Älskar grått, superfina ljusstakar.
    Ha en fin start på veckan, kram

    SvaraRadera
  3. Smart idé att vända på schemat ibland. Lycka till med hemmapluggandet.

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint! Låter som en bra idé att ta det roliga först, för visst kan man städa i evigheter.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så snyggt fodral, det måste jag spana in:) Sist jag var på Stora Holm var när det var julmarknad och då fyndades det rejält! Nu är jag så sugen på ett nytt besök. Kul att du fann så fina saker!

    SvaraRadera
  6. Vilka fina fynd ni gjort. En riktigt trevlig utflykt ni fick. Kul med hemmastudier i veckan. Kram Nilla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...