fredag 30 september 2011

Härliga fredag

Eftersom jag la ut härliga bilder från förra hösten på lillebror här igår så är det väl inte mer än rätt att dela med mig av förra årets bilder på döttrarna med. Tänk vad mycket som har hänt i våra liv sedan de bilderna togs.



Jag har varit på långresa på andra sidan jordklotet och från familjen i långa tre veckor, Tilda har flyttat hem till Alingsås igen och har sedan även flyttat hemifrån till egen lägenhet med. Lillebror har typ tappat alla sina tänder och lillasyster har nog växt ett par decimeter ;-)  Både jag och Tilda har varit sjuka alldeles för länge men nu mår vi faktiskt bättre båda två.

Vi startade faktiskt den här bloggen som ett gemensamt projekt för att hitta lite glädje när livet var ganska så motigt för oss...  Ja, ett år går fort och det hinner hända massor...

Men nog om det nu...



Har haft en fantastiskt skön, slapp dag här hemma. Började morgonen med att titta på film under mitt sköna täcke i soffan vilket kändes enormt lyxigt oxh välbehövligt. Sedan har jag mest skrotat omkring och det "nyttigaste" jag företog mig var att vattna blommorna. Satt en lång stund på balkongen med näsan riktad mot den underbara solen med, vilket var helt ljuvligt!




Dagens gladaste överraskning stod iallafall mina föräldrar för. De hade gått helt bananas och typ plockat all svamp som överhuvudtaget fanns i skogen, fått ihop 45 (!) liter och dumpade hälften hemma hos oss. Så gissa vad jag håller på med just nu. Rensar och förväller svamp kanske ;-)




Batterierna är nu någorlunda laddade inför helgen som jag kommer tillbringa på jobbet. Jobbar kvällar hela helgen så att jag får åtminstone njuta av sköna sovmornar.


By the way så låter Matilda hälsa att hon återkommer med nya friska tag så fort de har fått internet inkopplat i nya lägenheten. Vilket vi hoppas blir snart!

Önskar er en härlig fredagkväll och en underbar helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...