fredag 6 maj 2011

På resande fot

I eftermiddags tillbringade jag min tid med att transportera mig mellan hemmet i Alingsås och Tollare folkhögskola i Stockholm. För första gången skulle jag på egen hand ta mig dit med tåg, tunnelbana och buss. Något som kan förefalla simpelt. Men för mig med "hjälpjaghittarinteditjagskall"skräck var det en stor händelse! Dessutom blev jag inte ens nervös. Fånigt kan tyckas, men mallig är jag!



Av någon anledning har jag världens sämsta självförtroende när det gäller att hitta. Har alltid fått för mig att jag har världens sämsta lokalsinne och har jämt fått förlita mig på att andra hittar. Detta har den senaste tiden visat sig vara helt fel för jag har gång på gång bevisat för mig själv och andra att jag egentligen är en fena på att hitta. Ut med gamla sanningar och in med de nya således!

Nu väntar en helg tillsammans med mina kollegor i Junis förbundsstyrelse. Vi skall jobba med  förslag till kongressbudget, arbetsplan och annat skojsigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...