måndag 16 juli 2012

Snart dags för semester

Det här är verkligen en sådan där hopplös sommar när familjen inte lyckas vara samlade på ett och samma ställe mer än några timmar i taget. Och som jag saknar det för det hade verkligen varit ljuvligt om vi hade åtminstone fått några dygn i stöten tillsammans. Men idag fick vi förmiddagen ihop alla fem vilken var den längsta stunder på flera veckor.

Nu i år när vi jobbar och reser bort lite hejsansvejsan så håller vi oss antingen hemma eller nere i stugan. Inte det sämsta heller förvisso, men jag är sedan innan lite bortskämd med att alla tidigare somrar varit ute på större eller mindre äventyr så nu är det inte utan att ett litet uns av rastlöshet infinner sig vissa dagar...



Även om vi inte har någonting planerat så får det nog bli iallafall en liten roadtrip med tältet packat i bilen framöver så att jag får stilla min abstinens...

Tre arbetspass kvar så är det min tur att gå på semester. Det är ju inte utan att det känns lite vrickat nu när jag precis börjat jobba efter nästan tre månader. Men sjukskrivning är en sak och semester är någonting helt annat och det var därför det kändes viktigt för mig att komma igång och jobba innan det var dags för semester :)

Så om bara några dagar ligger fyra härliga lediga veckor framför mig och kanske, kanske de kan innehålla ett mindre äventyr eller två :)

Ha det fint ni alla!


3 kommentarer:

  1. Kloka du som började jobba före semestern så du vet att det funkar och slipper gruva dig hela semestern igenom för det... Hur mycket man än gillar sitt jobb är det ändå så att det är lite svårt att komma tillbaka. Men nu vet du att det går, BRA beslut!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det två helt skilda saker, sjukskrivning och semester. Jag hoppas att du får en fantastisk semester och att ni trots att ni inte har semester samtidigt kan få några härliga dagar tillsammans!

    SvaraRadera
  3. Härligt att fyra veckor med semester nu väntar runt hörnet Anna. Fyra veckor som säkerligen kommer att innehålla ett och annat äventyr. Stort eller litet. Eller varför inte både och? ;)

    Njut nu av din ledighet och fånga hjärta och själ full med härlig,härlig sommar!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...