fredag 6 juli 2012

Fredag

Hemma igen och för att spä på känslan av att de härliga dagarna är över för denna gång så fullkomligt vräker regnet ner. Vi har haft några overkligt underbara veckor jag och barnen och det är lite vemodigt att det är över. Det här är nämligen en sådan där hopplös sommar som vi inte har lyckats få till någon längre ledighet tillsammans. Nu när jag börjar jobba så går barnens pappa på semester och när jag går på semester om två veckor då åker lillasyster bort i två veckor... Jaja, det blir väl bra ändå antar jag. Känns bara som om det var evighetslänge sedan vi var samlade hela familjen...


På måndag skall jag gå till jobbet för första gången på nästan tre månader och hur mycket jag än har längtat efter den dagen så är det inte utan att jag är lite skraj. Skraj att jag fortfarande skall vara sådär seg i huvudet och skraj för att jag skall få hjärtklappning om det blir det minsta stressigt... Skraj över att det inte räckte med tre månader för att samla på sig tillräckligt med energi...

Men de funderingarna lägger vi åt sidan ett tag till. I morgon väntar ju bröllop :)

9 kommentarer:

  1. Vi kommer inte heller att göra något speciellt i år.Sonen har varit på läger och nu sommarjobbar han.Vi fixar lite på huset som ligger efter och gör någon dagsutflykt istället det blir bra det också.

    Ha en skön fortsatt sommar ni verkar ha ett mysigt lantställe och underbara bilder du bjuder på.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk ledighet ni verkar ha haft, sådant kan man leva på länge :)

    SV: Det vore såklart jättekul om du kom på blogg-picknicken, jag håller mina tummar för att det finns en lucka i din kalender :)

    Jag önskar dig en härlig helg!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Hejsan.
    Hittade dig inne på "Hildas hem."

    Visst är det trist väder...igen.
    Blir så höstlikt så fort det regnar.

    Verkar som om jag kan gå på bloggträffen i Nolhaga.
    Vore skoj att träffa lite nya bloggare här i trakterna.

    Ha det gott,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra bilder du visar. Ni har verkligen ett fint lantställe.
    Förstår att du är skraj över att gå tillbaka till jobbet, man vet aldrig hur man kommer att reagera. Tyvärr får man nog inse att när man en gång gått "In i väggen" så kan man inte gå tillbaka till samma hetsiga takt som innan. Den linan är liksom bränd. I alla fall är det så för mig. Jag tror att det kommer att gå helt fantastiskt för dig och jag håller tummarna för att det kommer att kännas sådär megasuperbra! Massa kramar //Elin

    SvaraRadera
  5. Hur som helst, underbara bilder. Särskilt den översta.

    SvaraRadera
  6. Läser något om bloggpicknick? Får kolla detta, låter kul..
    Ja, nu är det gott att leva, NJUT!

    kram

    SvaraRadera
  7. Älskar Öland!!! Vilka fina bilder och vad roligt att du tittade in hos mig :). Jag önskar dig all lycka till på jobbet, du kommer att klara det galant, lyssna på din kropp bara, följ den och det tempot den orkar med, du gör så gott du kan och det är jättebra. Ha det bra! /Jennifer

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...