torsdag 30 augusti 2012

Det går bra nu!

Snart en vecka av femtio avklarad på mig väg mot distriktssköterska och jo, det är lite i häftigaste laget att pendla såpass långt, jo jag har svårt att koncentrera mig och jo det är ett ganska så högt tempo, men vetni det är kul, intressant och det känns än så länge bättre än vad jag vågade drömma om! Skola och klass verkar toppen och pedagogiskt nog så börjar vi med den kursen som iallafall jag tycker är mest intressant! Känslan i magen säger mig att det här faktiskt kommer att fungera! Kanske till priset av att inte hinna träffa vänner och engagera mig ideellt lika mycket som jag brukar göra, men jag hoppas att mina vänner finns kvar även om jag kommer att vara lite osynlig det  kommande året och att ideella uppdrag finns kvar är det väl ingen som förnekar...
 
Kommande år är det skolan, familjen och min hälsa som är högsta prio med andra ord :)
 
I går var jag hos min doktor (som förövrigt är den bästa jag någonsin har träffat) för att utvärdera sommaren och min sjukskrivning och framför allt för att avsluta den senare. Och vet ni, det kändes så himla bra va! Jag inser också att jag är långt i från frisk, men förhoppningen är att detta året kommer att hela mig samtidigt som jag skaffar mig en utbildning. Dessutom är min läkare helt med på banan och även om han påminde mig om att ta det försiktigt och att jag skall  passa mig för att pressa mig för mycket så tycker han att jag resonerar helt riktigt och jag lovar er jag fick så mycket fin feedback att jag blev alldeles skär om kinderna. Behöver jag säga att jag var egoboostad från topp till tå när jag gick (eller kanske skuttade) därifrån :)
 

 
Jag är på gång, vinden blåser mitt håll nu och jag känner mig starkare än på mycket länge!
 
All kärlek <3
 
 

5 kommentarer:

  1. Vilket underbart inlägg! Andas glädje och framtidstro :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vilken glädjande läsning! Och det är så skönt när man träffar förstående och bra läkare (händer inte mig så ofta). Men ändå är det ju du och bara du som gjort allt jobb för att komma så här långt! :)Hoppas att du är stolt över dig själv! Jag hoppas att allt fortsätter i denna positiva, härliga anda!
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  3. Underbart inlägg och jag blir nästan tårögd av att du har en sån fin läkare det är få förunnat,själv är jag nedstämd när jag går utifrån min läkare.

    Jag gläds med dig och dina framsteg och gå i skolan är så kul!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Löööööv tillbaka till dig raring, glad för dig!
    Kram Cecilia
    Ha en lövly helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...