tisdag 12 april 2011

Träningsnörd eller inte?

Jag vill gärna se på mig själv som en tränande person. Som en som gillar att röra på sig och hålla sig i form. Jag har alltid tränat, ibland mer frekvent ibland mindre. Mina föräldrar har alltid tränat. Åkte mycket skidor och skridskor som barn. Orienterade. Joggade tillsammans med mina föräldrar. Började som gruppträningsinstruktör som 19-åring och har haft klasser ända sedan dess, med korta avbrott i samband med mina graviditeter. Jag har alltid tränat.

Var i mitt livs form när jag sprang Göteborgsvarvet 2008, vilket var något av det roligaste jag gjort. Jag gästbloggade om uppladdningen inför varvet HÄR!

Sedan dess har det bara gått utför. Högskolan var väl kanske en del av förklaringen, ochatt jag prioriterade min yogaträning före konditionsträningen gjorde att konndisen försämrades undan för undan (musklerna har jag dock, tackochlov kvar).

Nu har jag varit sjuk en längre period och då har det endast blivit sporadiska yogapass och promenader fram och tillbaks till jobbet. Med andra ord så vill jag påstå att jag inte i hela mitt liv varit i sådan usel form som jag är nu. 
Och då stämmer min bild av mig själv inte alls längre. Jag är ju en tränande människa jag. Jag gillar ju det, ja, det är ju något av det bästa jag vet. 



Förslag på strategier? Någon?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...