tisdag 26 april 2011

Knasbollarna på Soten

Häromdagen var familjen, mormor och morfar på Soten. Det är ett naturresservat i form av ett stenlandskap utanför Sotenkanalen. Det är lite av en familjetradition att åka dit, och vandra ut till "vår" plats. Vi har också en lite speciell sak att göra på vägen till "vår" plats, alla familjemedlemmar har valt ut varsin sten, buske osv som man ska göra något speciellt på.


Första stenen var syrrans sten som hon ärvt av mammas mormor.

Denna stenen är mammas morfars.

Detta är min mormors sten, som man absolut ska stå med båda fötterna samtidigt på.

Min morbrors sten, som man ska vicka lite på.


En av mammas bästa kompis har också haft turen att välja en sten.

Mammas sten är nuförtiden inhägnad så man får titta på den på avstånd.

Lillebrors vilo-sten

Lillebrors balans-stenar

Här är min plats, jag har valt den för att vi har ett kort här hemma på mig när jag var liten när jag satt på just den här platsen och efter kortet är taget plurra jag i pölen.

Här är min och min pojkväns sten.


Mammas morfars trappa, som nu har rasat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...