söndag 29 april 2012

Att beta av listor


Här hemma har det varit lugna gatan idag. Efter en lång sovmorgon och en riktig mysfrulle for alla utom jag iväg på kusnkalas och till pojkvänner och till kompisar. Så dagen har jag tillbringat i min ensamhet och vet ni, jag har verkligen betat av MÄNGDER av grejer på min måstetatagisnarastjagfårångest-lista. SÅ himla skönt! Och otippat också för den delen. Det var verkligen inte vad jag hade trott att jag skulle använda denna dagen till.... Men när man minst anar det, då händer det...

Jag gick genom den hemska listan och insåg att inga av grejerna som stod där var speciellt ångestframkallande från början utan det var egentligen det faktum att de just bara blivit stående på listan alldeles för länge som gjorde att devar just  ångestfyllda... Helknasigt!

Men nu har jag lagt upp en ny strategi som följer. Först av allt så skrev  jag ytterligare  en  lista: sakerjagvillgöraförattdegörmiglycklig-listan. Och nu har jag bestämt att varje gång jag tvingar mig själv att beta av en sak av måstetatagisnarastjagfårångest-listan så måste beta av TVÅ saker på sakerjagvillgörafördegörmiglycklig-listan. Smart va?!

OCH det innebär att jag måste ha dubbelt så många saker på sakerjagvillgörafördegörmiglyckli-listan. Så gissa vad jag skall roa mig med ikväll?!

Ha det bra hörni :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...