lördag 31 december 2011

Topplistor 2011

2011 har varit ett helknasigt år med alldeles för mycket sjuka och elände. Egentligen har det faktiskt varit rejält motigt stundtals. Men det har tack och lov funnits gott om ljusglimtar. Rejäla sådana dessutom. Här kommer våra topplistor för 2011!






Modevisningen
Tillsammans med hela klassen anordnade vi modevisningen på skolan. Totalt visade jag upp 10 outfits och de bloggade vi om här och här.  Det var en härlig upplevelse som jag fick dela tillsammans med min syster och faster som gick modell i mina kläder. Att gå på catwalken ger verkligen en härlig kick som sitter i dagar!

De härliga helgerna i stugan i somras
Efter att varit väldigt sjuk, lär man sig att uppskatta alla stunder man får. Under de helgerna i somras som vi var i stugan njöt jag av varje sekund. Tyckte det var super kul att plocka svamp i spöregnet, lägga blåbär på cupcakes och framför allt vara med min underbara familj. Det var en grym känsla och det är den jag eftersträvar att känna oftare.

Att jag börjar komma tillrätta med mitt liv
Det känns väldigt skönt att jag börjar bli frisk igen! Kan inte säga att allt är 100 % bra igen, men det är betydligt bättre än vad det varit. Och det är underbart

Jag träffade Gunilla!
När jag började gymnasiet i Alingsås klickade jag och Gunilla direkt! Hon är en sådan grym tjejkompis som man kan lita på, prata med utan att hon tar åt sig och vi har väldigt kul tillsammans! Vi kan sitta tysta utan att det blir en pinsam tystnad.

Bloggen
Det är så härligt att jag och mamma har en blogg ihop, det får oss att vara nära varandra på en helt annan nivå. Skönt att skriva av sig och få peppande kommentarer. Dessutom ökar antalet läsare för varje månad och det är ju naturligtvis superkul.


Roadtripen på semestern
Vi drog på tältsemester tillsammans med mina föräldrar en vecka i juli. Totalt knäppt, trångt och oplanerat drog vi runt halva sydsverige och hade det hur bra som helst. Jag skrev bland annat om det här, här och här. En supermysig semester helt enkelt.

Matilda flyttade hem till Alingsås
Nu flyttade hon ju tyvärr hem till Alingsås i våras för att hon blev sjuk, vilket mer platsar å¨bottenlistan över året. Men ändå, hon kom oss mycket närmare och det är mycket trevligare att ha henne nära än i Halmstad. Så är det bara!

Spa helgen i juni
När livet utmanade oss som mest i början av sommaren så tog barnens pappa och jag en timeout och checkade in på spa där vi tillbringade ett fantastiskt härligt dygn. Där laddade vi energi och tamigtusan om det jobbiga inte vände lite där och då. Jag bloggade om det här och det inlägget är bloggens mest besökta än så länge.

Jag fick fast jobb
2 och ett halvt år efter jag tog examen fick jag fast jobb som sjuksköterska på världens bästa arbetsplats. Jag får jobba med precis det jag är intresserad av, har de finaste arbetskamraterna man kan önska och har gångavstånd till jobbet. Kan man önska något mer?


Naturligtvis är detta inte allt det braiga som hände 2011 utan året bestod även av kärlek, fina vänner, nya möten och festliga äventyr. Nu lägger vi snart 2011 till handlingarna och siktar fram mot ett nytt, spännande och utmanande år. Men mer om det i morgon...

Kram på er!




3 kommentarer:

  1. Hej!

    Första gången jag är här. Vilken charmig blogg!

    Önskar er ett Gott nytt (blogg)år! Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Har sagt det förut, men det känns liksom som att 2012 blir ett riktigt bra år. På alla plan. Bara det att jag flyttar in i Alingsås kommun gör ju att det liksom blir guldstjärna direkt ;)
    Kram på er och en ha en riktigt bra nyårsafton så hörs vi nästa år!
    Kram S

    SvaraRadera
  3. Roligt att ni delar med er av höjdpunkterna. Ett gott nytt år önskar jag er! kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...