fredag 8 juli 2011

Roadtrip

Tillsammans med föräldrarna mina är vi ute på nostalgiresa genom södra Sverige. När jag var liten så packade alltid mamma och pappa in mig och min bror, tält och hela faderrullan i en oftast alldeles för liten bil och sedan drog vi land och rike runt. Oftast en ny camping varje kväll. Oerhört mysiga minnen.



Vi har inte åkt landet runt på samma sätt med våra barn utan vi har istället tältat ute i Europa vid ett par tillfällen, cyklat i Danmark, åkt på massor av läger och dessutom hade vi husvagn på säsongsplats ett gäng med år.




Men i år passade det fint att ge oss av. Matilda är tyvärr inte med men som sagt så hängde gärna föräldrarna på. Så häromdagen packade vi in oss alla sex plus packning i en bil. Trångt så att det förslår men skall vi återuppleva gamla minnen så skall vi ;-) Att knö in oss alla sex i ett femmannatält är också lite sport.




Än så länge är både humöret och vädret på topp och så hoppas vi att det förblir.


Även om det inte är samma äventyr att bila ner till Kroatien och tälta där som vi gjorde förra sommaren så är det fantastiskt kul att få besöka massa platser som jag inte besökt sedan jag var barn och dessutom låta mina egna barn besöka dem. Äventyren finns även här hemma och skall jag vara ärlig så är det ganska skönt att inte åka bil i tvåhundra min enkel väg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...