fredag 1 juli 2011

Äventyr i Åre

Sedan i tisdagsmorse är jag på rymmen från resten av familjen. Eller nja, rymmen kanske inte stämmer riktigt. Jag vill verkligen att de skulle hänga med mig, men eftersom de inte var sugna att följa med så fick jag åka själv. Jag är nämligen på Junis kongress i Åre och har det hur bra som helst!

Att vara på kongress är ju verkligen urhäftigt. Folkrörelsearbetet är verkligen hur coolt som helst! De vilda diskussionerna och de, oftast, kloka besluten. All framtidstro, alla ideér, allt engagemang och framför allt att alla deltagande på kongressen hela tiden har barnens bästa för ögonen. För vi är världens bästa (enligt mig) barnorganisation. Och jag är oerhört stolt att få vara en del av den! Jag har precis avslutat mina första 2 år som ledamot i förbundsstyrelsen och i morgon får jag förhoppnigsvis kongressens förtroende för ytterligare 2 år!

Men vi sitter inte i förhandlingar hela tiden. I går kväll var vi till exempel ute på äventyr runt om i Åre. Då fick vi besöka diverse sevärdheter bland annat Åre chokladfabrik. En liten pärla där man för hand tillverkar åtta miljoner praliner varje år. Absolut värt ett besök om ni har vägarna förbi någon gång!



Naturligtvis blev det lite shopping med ;-)




1 kommentar:

  1. Åh herregud så gott! Deras choklad är underbar! Det är jobbigt att se nu när jag sitter här lite småhungrig :)

    Jag önskar er en härlig dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...