fredag 10 juni 2011

LCHF Jordgubbsglass

Vad passar bättre än jordgubbsglass på skolavslutningen? Blev dessutom hur god som helst!

LCHF Jordgubbsglass 8 portioner

Vispa 8 dl vispgrädde, rör i 8 äggulor tillsammans med 1 burk skivade, färska jordgubbar och 2 tsk ekologisk jordgubbsessens. Om man vill ha glassen lite sötare tillsätt ev 1 msk sukin (jag tycker inte om sukrinsmaken så det struntade jag i att blanda i.) Häll i form och ställ i frysen ca 5 timmar. Låt tina ca 20 minuter innan servering.





1 kommentar:

  1. Ha ha, jag skrattade högt när jag läste din kommentar hos mig. Vi är visst förtjusta i samme man ;)
    för Jag såg faktiskt filmen i går kväll - den var underbar. Jag har varit kär i Colin Firth sedan första gången jag såg Stolthet och Fördom för 15 år sedan. Min man brukar ofta skoja om det här hemma och säga att om Colin kommer och ringer på dörren så sticker jag :)

    Glassen ser supergod ut!

    Jag önskar er en härlig dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...