måndag 20 januari 2014

När sötsuget slår till


Dagens: Kycklinggryta med curry och sjögräsnudlar

Dag 20 utan kolhydrater och I DAG slog sötsuget till med full kraft. Det var väl onödigt? Om det nu har hållit sig borta i nästan tre veckor kunde det väl låta bli att dyka upp. Idag hade jag gett vad som helst för en stor påse med godis (som jag inte ens i vanliga fall äter speciellt ofta). Men jag hoppas på att det försvinner lika fort som det slog till... Livet utan socker är ju på alla sätt så mycket bättre för min hälsa, men just idag är det lite motigt

Kram Anna

8 kommentarer:

  1. 20 dagar heja dig då tror jag suget går över snart!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Men du vad jobbigt det är när man blir så dä tog sugen på sött......det går väl över !
    Kram på dig nu och ha en fin vecka från Maria

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj, 20 dagar?! Shit vad bra jobbat.
    Sjögräsnudlar, det lät spännande, är de gjorda av sjögräs helt och glutenfria?
    Hoppas det där sötsuget flyr sin kos nu, heja dig! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  4. Duktigt av dig, men kan tänka mig att vissa dagar är extra jobbiga.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat. Och tänk att du motstod sockerberoendet! När jag äter LCHF och 5:2 har jag nästintill obefintligt sötsug. Förbjuder mig inte att äta ibland, men då blir det bara lite, lite. På nåt sätt är det som om det söta inte smakar lika gott längre.
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Precis samma här! 20 dagar utan kolhydrater i går, och vips så var jag så himla sötsugen! Ligger och lurar idag också... Men det är väl bara till att bita ihop!
    Heja dig, och fortsätt kämpa!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Åh, vad jobbigt det är när man känner så där, då förstår man verkligen hur beroende man kan bli. Du är så duktig! Stor kram!!!

    SvaraRadera
  8. Imponerande!!! Det är skitjobbigt att stå emot när sötsuget dyker upp. Jag har börjat ta kosttillskottet krom, för att bromsa sötsug.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...