söndag 10 augusti 2014

Att vara redo



Okej, jag är redo. Lite motvilligt men ändå redo. För att ta mig an vardagen och den kommande hösten igen. I morgon går jag till jobbet igen efter sju fantastiska veckor av skön ledighet. Det skall bli roligt. Inte när klockan ringer i morgon bitti förstås. Då kommer jag att svära högt. Men sedan när jag sätter nyckeln i dörren till jobbet, då kommer det kännas bra. Att få ta tag i en ny termin, förbereda för de nya eleverna som kommer nästa vecka. Att få vara med från början på ett nytt läsår. Förra året blev jag ju bara inkastad mitt i terminen och kände mig ärligt ganska förvirrad. Men nu har jag möjlighet att planera bättre. Det skall bli skoj. Lite så att jag längtar faktiskt när jag tänker på det ;)

Min sommar har varit allt man kan önska. Vi har varit ute på en del äventyr, barnen, jag och barnens pappa. Vi tyckte det var enklast så. Att tillbringa sommaren tillsammans trots att vi valt att inte längre leva tillsammans. Det kändes som en bra lösning då ingen av oss var intresserad av att ha semester från våra barn. Många har skakat på huvudet åt oss. Men för oss har det känts rätt. Först och främst så är vi grymma på semester ihop. Det har vi alltid varit :) Dessutom är det ingen av oss som har träffat någon annan. Då kanske det hade varit mysko att tillbringa semestern ihop. Men så är inte fallet. Nej, det har verkligen varit en bra lösning denna sommaren. Och det är jag grymt tacksam över.

Nu startar vårt varannanveckas liv på riktigt. Vi hann ju knappt komma in i det innan sommaren var här. Jag hoppas att det skall gå bra. Det kommer kännas jättekonstigt att inte ha barnen nära varje vecka utan bara dela halva deras liv med dem. Jättesorgligt och en väldigt tråkig konsekvens av en skilsmässa förstås. Men jag hoppas att vi kommer hitta bra rutiner som fungerar för oss allihopa. Jag kan inte annat än att tro att det kommer bli bra. 

Jo, jag är nog redo än då. Att kasta mig huvudstupa in i vardagen och den kommande hösten. Jag tror nämligen att det kommer bli riktigt, riktigt bra :)

Kram på er! /Anna

3 kommentarer:

  1. Härligt! Ni är ju underbara hela "familjen" tvådelad och/eller tillsammans♥ kramiz

    SvaraRadera
  2. Jag känner mig också redo inför jobb och vardag igen, den här sommaren har gjort gott för mig/oss. Vad fint att ni kunnat semestra tillsammans hela familjen, det är ju toppen när allting fungerar.

    Ha det bra med dig!

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  3. Jag har en veckas semester kvar men sen är jag nog också redo :).

    Låter härligt att ni kunnat semestra ihop och ni verkar haft det riktigt gött!
    Ha det så bra! Kram Jennifer

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...