onsdag 6 augusti 2014

Att tro att det kommer gå bättre än tidigare

Så nu har vi landat hemma igen efter sista trippen denna sommar. På måndag är det dags att rulla upp ärmarna och återvända till jobbet igen efter 7 långa, sköna, lediga veckor. Jobbet som inte längre är ett vikariat utan mitt alldeles egna. Jobbet som är roligt, utmanande och som får mig att må bra. Jobbet som inte kommer dränera mig på energi. Och så roligt det skall bli att sätta tänderna i det på riktigt!

Men precis som varje år så har jag lite ont i magen. Inte för att jag inte vill börja jobba igen. Utan för att den otrevliga, kalla, mörka och blöta årstiden ligger framför oss. jag tycker att det känns lika jobbigt varje år när sommaren börjar gå mot sitt slut och hösten ligger inom räckhåll. Jag vet att det är många som längtar efter hösten och vintern. Det är mysigt att få kura inne under mysiga filtar i soffan med en kopp te bredvid. Men ärligt, det där tröttnar jag på ganska fort. För mig känns hösten och vintern som halvåret som jag går i ide. Och det kan väl på sitt sätt vara skönt. Men förbannat tråkigt också. Orken räcker till att jobba, äta och sova. Inte mycket mer. Det där ekorrhjulet då varje dag ser likadan ut och energin inte räcker till att hitta på roligheter... Inte min grej alltså.


Fast denna hösten och vintern så tror jag på riktigt att det kommer gå lättare än tidigare för:

1, Jag har ett jobb som inte gör mig helt slutkörd. 2, Jag kommer att lägga mycket tid på min träning = påfyllnad av ny energi. 3, Min kost är förändrad. Jag äter mat som ger mig ork. Inte för lite för att gå ner i vikt och inte för mycket skräp som gör mig trött. 4, Varannan vecka så kommer jag ha mycket egotid att göra vad jag vill med. Även om jag kommer att längta ihjäl mig efter mina barn så har jag helt plötsligt tid då jag kan göra precis vad jag vill. Då hoppas jag på att hinna träffa vänner mer än vad jag hunnit innan till exempel.


Så trots allt, även om jag inte ser fram mot hösten och vintern, så tror jag att jag är bättre rustad än vad jag någonsin har varit tidigare. inget att ha ont i magen över således ;)



Kram Anna

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att det låter som om du är bra rustad inför hösten! Kram

    SvaraRadera
  2. Låter ungefär som mina funderingar i dagens inlägg. Jag känner som du inför hösten. Jag vill ha sol och värme alltid. Inte mörker och kyla. Det skrämmer mig och gör mig så trött.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Hösten är min favorit årstid precis när sommarn tar slut och hösten börjar...
    Tror din höst kommer bli toppen du har ju en bra inställning...
    Lycka till med nya jobbet
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Du hade ju fyra riktigt bra punkter som kommer underlätta din höst, så det ska säkert gå bra! Kanske kan du ändra dig och istället tycka att hösten känns lite mysig ändå, med mycket mys och gemenskap!
    Kram Maja!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...