söndag 9 oktober 2011

Utmanad

Härom dagen blev vi utmanade av En matsked grejer med ett gäng frågor att svara på. Himla trevligt! Så jag tänkte att jag skulle ge mig på ett försök :-)



Varför började du blogga? 
Både Tilda och jag har bloggat i flera år men hade väl tappat inspirationen lite grann det sista. I våras när vi var sjuka båda två och livet krisade litegrann så föddes idén om en gemensam blogg med ett positivt fokus. Vi ville driva en blogg som vi själva skulle vilja läsa och inspireras av. Nu har vi bloggat i snart ett halvår och känner att vi har hittat en form som vi gillar! Dessutom ökar besökarna stadigt vilket är superroligt! Dessutom är det supermysigt med ett gemensamt projekt i synnerhet nu när vi inte bor tillsammans längre.

Vilka bloggar följer du?
Många... :-) De i länklistan till vänster bland annat! Favoriten framför alla andra just nu är Jonnas fantastiska blogg! Ljuvliga bilder, en underbar livsstil och en inspirerande tjej!

Favorit färger?
Matilda är svag för lite dovare, höstigare färger och jag gillar färgglatt allra bäst. Turkost är nog favoriten. Som havet...

Favoritfilmer?
Vi är riktiga filmslukare och gillar det mesta men den gemensamma älsklingsfilmen är nog ändå The Notebook :-) Den är ljuvligt söt och har ni inte sett de redan så GÖR DET!

Vilket land/vilka länder drömmer du om att besöka och varför?
Oj,de flesta... Tilda skulle hemskt gärna vilja åka till USA men det lockar inte mig så mycket. Nej , då är jag mycket mer nyfiken på Australien och Nya Zeeland. Kroatien är fantastiskt vackert så dit åker vi gärna tillbaks. Och Maldiverna... Dit vill jag gärna återvända men tillsammans med familjen nästa gång eftersom jag var där utan dem förra gången. Kuba skulle jag verkligen vilja besöka!

Så, nu vet ni lite mer om oss! Många av de bloggar jag följer har redan svarat på frågorna men har du inte blivit utamanad så svara gärna på frågorna ändå!


 






2 kommentarer:

  1. Turkost är också en av mina favoriter!

    The Notebook har jag missat, den ska jag försöka komma ihåg till nästa gång då det är dags att hyra film :)

    Jag önskar er båda en härlig dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Se den, se den, SE DEN!!!!! Hur kan du bara ha missat den underbaraste filmen EVER?

    Kram
    /Anna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...