söndag 28 december 2014

Att ha firat jul

Så, då var julen över för denna gången. Tänk vad fort det går va... En hel månads förberedelser så är det över på tre korta dagar ;)

Vår jul har iallafall varit allt man kan önska och lite till. Den plan vi hade höll inte riktigt på grund av diverse sjuka  i familjen men tack vare att samtliga är så flexibla så blev det bra tillslut ändå. För mig är det det allra viktigaste med julen att få ha mina kära nära, får jag bara ha det så är jag lycklig, och i år hade jag turen att få ha det. (Det var bara två småtroll som fattades för de firade jul med sin mamma i år, men jag hoppas på att få kramas med dem snart ändå).

Jag inser att tiden med alla barnen hemma på jul  är begränsad och att de inom en inte alltför avlägsen framtid kommer ha egna familjer som de vill fira med och dessutom respektives familjer att ta hänsyn till och då kommer det vara dags att stiga åt sidan och låta dem bestämma hur de vill ha det. Men i år hade jag alla mina tre barn hemma hela julen och gissa hur mycket jag njöt av det :)




Ja, julen har verkligen varit lugn och skön på alla sätt även fast vi varit många fast igår när lägenheten tömdes på folk och bara lillasyster, lillebror och jag blev kvar hemma gick vi in i ledighetsmood på riktigt. Mysbrallor, raggsockar och soffhäng för hela slanten. Så. Himla. Skönt! 

Som sagt, den här hösten har varit minst sagt intensiv för oss alla tre så det här är precis vad vi behöver. Lugn och ro och göra precis ingenting några dagar. Ett bra slut på ett intensivt 2014 :)

Kram Anna

1 kommentar:

  1. Låter som du har haft en bra jul, och visst är det så, vad vore julen
    utan sina nära och kära.
    Önskar dig en fin fortsättning.
    Kram Pia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...