fredag 30 mars 2012

Rastlöshet och fotografering

Ledig idag, väntar på att lillebror kommer hem från skolan och är totalt rastlös. Funderingarna som jag skrev om igår roterar hela tiden i skallen på mig och hur jobbigt det än är så var det skönt att få dem på pränt.

Det finns så mycket mer jag vill göra i livet än att jobba, äta och sova och det är mitt eget ansvar att förverkliga mina drömmar. Ett av problemen är dock att det är så mycket jag vill göra att jag inte vet i vilken ände jag skall börja. Och det gör mig lite handlingsförlamad...



I väntan på att någonting revolutionerande skall hända så leker jag med inställningarna på min fina kamera. Tycker att det är liksom dags att lära sig lite mer än att använda de automatiska inställningarna. För det är ju faktiskt en av mina drömmar. Att kunna ta riktigt fina bilder...




1 kommentar:

  1. Hej Anna!

    Vad roligt att ni vill vara med i min utlottning av dvd-boxar med Gossip Girl. Lycka till! :)

    Dessutom hittade jag hit till er fina blogg. Vad kul att mamma och dotter bloggar tillsammans. Jag kommer definitivt att återvända. :)

    Det är inte lätt det där när man vill så mycket men inte riktigt vet var man ska börja eller ens vad det riktigt är man vill. Mitt tips är att lyssna riktigt noga till ditt hjärta. Vad tycker du om att göra, vad får det att säga tjong inom dig och ge dig massor med energi, när mår du som bäst och vilka är dina drömmar? Sedan kanske att börja med en sak i taget. Börja någonstans och sedan beta av dem en efter en. Gärna med någon av de enklare sakerna först så att du blir riktigt sporrad att efterhand ge dig på det som innebär större utmaningar. Varför kanske inte börja med kameran? Lek och testa dig fram (bästa skolan av dem alla), kolla in nätet (det finns mängder med hemsidor och bloggar där fotografer ger ovärderliag tips) och ha kul. Heja dig! :)

    Trevlig helg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...