onsdag 8 oktober 2014

Att vara ledig



Onsdag och mitt i veckan. Dagen som jag skall vara ledig, slippa ställa väckarklockan och ha möjlighet att göra precis vad jag vill och har lust med. Min tjänst är bara på 80 procent och även om min ekonomi skulle må bra av att jobba full tid så behöver jag fortfarande mycket tid för återhämtning så en dag i veckan ledig är nog ändå bäst för min hälsa. 

Ett av problemen är bara att jag hitintills inte lyckats vara ledig så himla många onsdagar. Jag har svårt att hinna med det som jag skall på mina fyra dagar och har lite för ofta behövt ta till min lediga dag för att ro i land det. Ingen bra lösning förstås och inte speciellt hållbart i längden. Dock kommer jag förhoppningsvis ha goda möjligheter att ta ut all komptid under skolloven och inte är väl jag så ledsen över att kunna vara ledig när mina egna barn är skollediga också :) 

Även idag blir det jobb fast det skall vara ledigt. Men bara några timmar så det är okej. Hade planerat för en rejäl sovmorgon för får jag bara sova utan att behöva vakna i svinottan någon dag då och då så tycker jag att det går ganska så bra. Men jag hade visst förträngt att målaren skulle komma. Och det vet man ju hur det är med det där. Målare har ju en tendens att dyka upp i svinottan ;) Så det var visst bara att kravla sig upp ur sängen innan det var ljust iallafall... Lite typiskt faktiskt...

Nu laddar jag således för en halvdag på jobbet och sedan väntar ett härligt träningspass ikväll. Har haft två vilodagar nu så det skall bli lovely att få köra skiten ur kroppen igen. Tränade ganska tuffa pass fredag, lördag och söndag så två vilodagar kändes faktiskt som ett måste. Men nu känns kroppen fräsch igen så nu längtar jag till ikväll. 

Med en tuff arbetsbelastning och det eländigt mörka halvåret framför mig så är jag oerhört glad och tacksam över att ha träningen som återhämtning och som energiboost för annars har jag ingen aning om hur jag skulle orka. Kroppen känns starkare än på länge och all träning är en investering som jag hoppas kommer ta mig genom hela vintern. För vintern, kylan, regnet, mörkret och blåsten har en förmåga att ta kål på mig. 

Men i år kommer det gå bättre än någonsin, det är jag övertygad om!!!!

Kram på er! /Anna

6 kommentarer:

  1. Skönt med en ledig dag att återhämta dig på.
    Njut av dagen och skönt att du hittat något som får dig att må bra.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Skönt att läsa om din positiva inställning. Hoppas att du snart kan njuta av hellediga onsdagar och att du har ett långt fint lov att se fram emot. Kram.

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Att få sova ut är så skönt, känslan när man lägger sig och vet att klockan inte kommer att väcka en är ljuvligt. Du är duktig på att skriva positivt och det smittar. Vi bloggare få hjälpa varandra igenom den mörka kalla årstiden.
    Kram till dig! Kristina

    SvaraRadera
  4. Inte alltid lätt att hinna med allt, men jag hoppas att du snart får dina lediga onsdagar.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Åh så synd att du missade din sovmorgon! Bättre lycka nästa gång:) Och visst är det skönt att det snart är lov!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Ja, mörkret ligger framför oss. Med det i och för sig också tända ljus och mys, men mörkret tär en del på mig numera. Som tur är ligger min lugnare period av arbete framför. Jag är helt galet stressad av allt arbete som har varit sedan i maj, men nu ser jag lättnaden i mörkret :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...