onsdag 12 december 2012

12-12-12

Godkväll!
 
Att den 12/12-12 skulle vara en alldeles speciell dag vet jag inte om jag håller med om. Tycker mest den har varit som de flesta andra dagar. Lite kyligare än vanligt kanske ;) Jag är så insnöad i skolarbetet just nu att jag inte har riktigt koll på dagarna känner jag. När lillasyster pratade om att de skall fira lucia på skolan i morgon undrade jag varför de inte skall göra det på torsdag när det är lucia på riktigt... Hel knasigt... Fast rätt skön känsla också om jag skall vara ärlig. Att släppa taget om verkligheten sådär är väl kanske inte min starkaste sida annars...
 

 
Bästa idag var annars den galet goda kladdkakan som lätt som en plätt gled ner i min mage i eftermiddags. Det var helt enkelt så att vi behövde motivation nog för att gå ut en sväng för och ta  en nypa frisk luft i kylan. Efter man har suttit och läst engelska vetenskapliga artiklar in absurdum en hel förmiddag behöver man komma ut och röra på sig lite grann och vad kan vara en bättre mål med en sådan promenad än en tur till närmaste konditori? Supersmarr!
 
Ha det bäst!
/Anna
 

 

7 kommentarer:

  1. Jag satt just och kollade recept på tryffel, ska ha med mig till vänner i helgen.
    Den där kakan ser god ut men tyvärr gillar jag inte för mycket mörk choklad. Ljust är lite bättre för mig...

    kramen

    SvaraRadera
  2. Mums vad gott, ja man behöver sådana pauser :-). Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. Mumsig kladdkaka är du väl värd efter allt pluggande. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Ghaaahhaaa....kladdkaka är det godaste som någonsin uppfunnits. Gör varje människa lycklig :)

    SvaraRadera
  5. Åh vad gott det ser ut!
    Kram
    Annlin:S

    SvaraRadera
  6. Vilken bra belöning! Har själv skrivit en magister men även om det är ett tag sen nu kan jag lätt minnas hur det var. Allt som var kul men också allt som var kämpigt… Kram Sara

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...