måndag 22 augusti 2011

LCHF Snabbmacka

Så var det då dags att ta tag i den stackars förslappade kolhydratfyllda kroppen. I sommar har jag stoppat alldeles för mycket kolhydrater i munnen och det mår min kropp absolut inte bra av! Nu är det fokus igen och total avhållsamhet. Är taggad till tusen även fast jag vet att första veckan är tuff. Men det är SÅ värt det bara den värsta kolhydratabstinensen ger med sig!

Skönt att vara på banan igen och i morse gjorde jag ett för mig nytt "bröd" till frulle. Snabbt, superenkelt och smarrigt. Det är min kompis Maria som tipsat mig och nu fick jag äntligen tummen ur och prövade!


LCHF Snabbmacka

Smält en klick ca ½ msk smör i en liten djup tallrik i micron. Det tar ca 30 sekunder. Blanda i 1 dl mandelmjöj, en nypa brödkryddor, lite salt och 1 ägg. Vispa ihop. Kör i micron på full effekt i 2 minuter. Själv upp på skärbräda och låt svalna. Dela i två delar och vips så har du två goda "smörgåsar"


Är du intresserad av att läsa mer om LCHF så finns det massor av matnyttig information hos bland annat Kostdoktorn!



2 kommentarer:

  1. Åh nu känner jag mig så hedrad!!!

    Den där provade vi aldrig när vi LCHF:ade... värt ett försök! För första gången i livet skulle jag behöva smala ner mig nått litet kilo, lite ovant efter att snarast alltid varit för smal...Kram o lycklig tisdag till dig! Cecilia

    SvaraRadera
  2. Men va? det ser ju ut som riktigt bröd? Måste testa! Kram Carro

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...