onsdag 24 augusti 2011

LCHF Coleslaw

En ny favorit som passar utmärkt tillsammans med både kött och fisk. Superenkelt att göra, jättegott och SÅ nyttigt! Om man gör en rejäl sats så räcker det ett par dagar och den blir bara godare om den får stå och gotta till sig i kylen ett tag. Receptet kommer från Anna Halléns bok: LCHF Husmanskost som är vår favoritkokbok!

LCHF Coleslaw ca 4 portioner

Strimla ½ vitkålshuvud med osthyvel. Tärna 1 grönt äpple och strimla 1 morot. Blanda 4 msk majonnäs, 1 dl creme fraiche och 2 msk osötad senap i en stur bunke. Lägg i kålen, äpplet och moroten. Blanda, salta och peppra.


Till middag idag tillsammans med pannbiffar och grönsaker




2 kommentarer:

  1. Det verkar ju smart! Har också börjat LCHF ganska nyss och läser allt jag hittar på nätet. Länken till Annas blogg var således toppen! Ha det! /C

    SvaraRadera
  2. Hej jag heter Joanna är är 23 år.
    När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.
    Så besök gärna min blogg:)
    kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...