lördag 23 februari 2013

Slipdamm


Ojojoj, vilken tur att man inte renoverar oftare än vad man gör ;) 

Golvet är färdigslipat och ja, slipdammet ligger som en hinna över precis hela lägenheten! Guä... Nu hoppas jag att vi kommer igång och målar i morgon för åh, vad jag längtar tills det är färdigt! Att leva i dammet och röran är inge vidare. Det är ju verkligen det värsta med att renovera. Men det är ju ändå värt det för det kommer förhoppningsvis att bli superfint när det är klart :) Vi väljer att måla parketten istället för att byta ut den för den är verkligen alldeles för skruttig och ful för att det skall fungera att bara lacka den och då pröva vi att måla i första hand. Skulle inte det bli bra så får vi väl byta ut den i alla fall, men det hade ju förstås varit skönt att slippa! 

Annars är det ganska lugnt här. Resten av familjen är iväg och firar svärmor som fyller år idag. Själv valde jag att stanna hemma (övar på att prioritera). Glor på skidor, skall träna har jag tänkt och sedan blir det väl mellomys antar jag ;)

Hoppas att ni andra också har en fin lördag!

/Anna

4 kommentarer:

  1. Det kommer säkert att bli jättefint när det blir färdig. Vitt eller? Kram

    SvaraRadera
  2. Blä, för slipdamm. Eller byggdamm över huvudtaget. När vi flyttade vårt kök (bilning m,m)och rev innertaket i en stor del av huset och samtidigt levde mitt i det med två små barn höll jag på att bli tokig. Men nu är det ju bra, som tur är. :)

    Ha en bra lördagskväll.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Åh de kommer och bli så fint!! Man får tänka på slutresultatet när man är i byggartagen.. Men det är svårt att se att slutet ibland :) Trevlig helg på dig! Mvh Elin

    SvaraRadera
  4. Ska bli roligt att se när det blir färdigt. Vi har också en gammal parkett i tv-rummet/fin rummet. Vi lackade den innan vi flyttade in, men nu har lacken rest dig. Vi får se hur vi ska göra.
    Önskar en bra Lördag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...